Figyelem! Engedélye­zett kép­zé­si prog­ram­jaink, sze­mé­lye­sen meg­te­kint­he­tőek iro­dánk­ban ügy­fél­szol­gá­la­ti idő­ben (hét­főtől–péntekig 8:00–16:30-ig). Ké­rem, ke­res­se az ille­té­kes kép­zési kol­lé­gát, szak­mai ve­ze­tőt vagy az Aka­démia igaz­gatóját!

In­téz­mé­nyünk nyil­ván­tar­tás­ba vé­te­li szá­ma: E-000663/2014

Munkabiztonság (OHSAS 18001/MEBIR/VCA), munkavédelem

ISO 45001 Vezető auditor képzés

A képzés célja:

Vezető auditorok képzése a munkahelyi egészségvédelem és biztonság irányítási rendszer (MEBIR) auditálásának lefolytatásához az ISO 45001:2018 szabvány követelményei szerint.

Tematika: A munkavédelem kialakulása és fejlődése Magyarországon.

A munkavédelmi jogszabályrendszer felépítése, a MEBIR alkalmazása szempontjából fontos jogszabályok áttekintése

  • A munkavédelmi törvény alapelvei
  • A munkáltató munkavédelmi kötelezettségeinek teljesítése a MEBIR alkalmazásával
  • A munkavállaló szerepe a MEB irányítási rendszerben
  • A munkahelyek minimális munkavédelmi követelményei
  • A munkaeszközök minimális munkavédelmi követelményei

A MEBIR szempontjából fontosabb munkavédelmi eljárások

  • A munkabalesetek kivizsgálása
  • Az egyéni védőeszközökkel kapcsolatos munkáltatói kötelezettségek teljesítése
  • A gépek munkavédelmi megfelelőségének biztosítása
  • A karbantartási tevékenység
  • A kockázatértékelés

Az ISO 45001:2018 szabvány – Munkahelyi egészségvédelem és biztonság irányítási rendszere (MEBIR)

  • A szabványok eredete
  • A MEBIR fogalma, szükségessége, kapcsolódásai
  • Az ISO 45001:2018-as szabvány felépítése
  • A MEBIR követelményei
    • A szervezet környezete
    • Vezetői szerepvállalás és munkavállalói részvétel
    • Politika
    • Tervezés
      • A kockázatokkal és lehetőségekkel kapcsolatos tevékenységek
      • MEB célok és az elérésük megtervezése
    • Támogatás
    • Működés
      • Működéstervezés és –felügyelet
      • Vészhelyzeti felkészültség és reagálás
    • Teljesítményértékelés
      • Figyelemmel kísérés, mérés, elemzés és teljesítményértékelés
      • Belső auditprogram
      • Vezetőségi átvizsgálás
    • Fejlesztés
      • Általános előírások
      • Esemény, nemmegfelelőség és helyesbítő tevékenység
      • Folyamatos fejlesztés
    • A Melléklet (tájékoztató)
  • Általános munkavédelmi követelmények
  • Általános tűzvédelmi követelmények
  • Kémiai biztonság speciális követelményi
  • Az audit alapelvei, az audit menete
  • Milyen a jó auditor?

A kockázatértékelés a MEBIR és a Munkavédelmi törvény figyelembe vételével

  • Veszélyek azonosítása
  • Veszélyeztetettek azonosítása
  • A kockázatot súlyosbító tényezők
  • A kockázatok minőségi és mennyiségi értékelése
  • A szükséges megelőző intézkedések meghatározása

Auditálási technikák

  • Auditori ismeretek az ISO 19011:2002 szabvány alapján
  • Auditálási alapelvek
  • Auditprogramok menedzselése
  • Az auditprogram célja, terjedelme
  • Az auditprogram bevezetése
  • Az auditprogram feljegyzései
  • Az auditprogram nyomonkövetése, áttekintése
  • Team munka az auditprogram menedzselésével összefüggésben
  • Audit tevékenység
  • A helyszíni auditot megelőző feladatok
  • Dokumentumok átvizsgálása
  • Felkészülés a helyszíni auditra
  • Audit kérdéslisták készítése
  • Team munka a kérdéslisták készítésére (minőség-, környezetirányítási, és munkabiztonsági kérdéslisták), harmonizálására
  • Audit tapasztalatok minősítési módszerei
  • Audit riportok, készítése, jóváhagyása, elosztása
  • Az audit lezárása
  • Az audit nyomonkövetése
  • Team munka az audittevékenységre vonatkozóan
  • Auditorok kompetenciája és értékelése
  • Az auditorok személyes jellemzőinek követelményei
  • Tudás, és képzettség követelmények
  • Tanulmányok, munka tapasztalat, auditori tréning, auditor gyakorlat elvárás
  • A kompetenciák fenntartása, fejlesztése
  • Auditorok értékelése
  • Team munka az auditorok kompetenciájára, értékelésére
Kinek ajánljuk:

Vezető auditor jelölteknek.

A képzésben való részvétel feltételei:

Legalább középfokú iskolai végzettség, 3 év szakmai gyakorlat.

Módszer:

Gyakorlatorientált, intenzív képzési tevékenység, előadások, esettanulmányok és azok feldolgozása, csoportmunka, csoportonkénti prezentáció, írásos tananyag valamint egyéni felkészülés.

Vizsga és tanúsítvány:

A képzés vizsgával zárul, amelyről a résztvevők 70%-os eredmény felett az Apave Magyarország Kft. által kiadott kétnyelvű tanúsítványt kapnak, 70%-os eredmény alatt részvételi igazolást állítunk ki részükre.

Az tanúsítvány megszerzésének feltétele a képzés 70%-án való részvétel is.

Az eredménytelenül vizsgázóknak díjmentes lehetőséget biztosítunk a sikertelen vizsga pótlására.

Vélemények a képzésről:

    Kérdések és válaszok:

    Tanúsítás

    • Milyen esetben vonható vissza a tanúsítvány?
      Minden kiadott tanúsítvány visszavonható. A tanúsítvány visszavonását megelőzheti a tanúsítvány felfüggesztése.A teljesség igénye nélkül felsorolunk néhány okot, ami a tanúsítvány felfüggesztését eredményezi:Ha a felügyeleti audit ezt eredményezi.Ha a súlyos nemmegfelelőségek nem kerülnek kijavításra a meghatározott időn belül.Ha a felügyeleti auditot az ügyfél nem teszi lehetővé a szerződésnek megfelelően.Ha a rövid határidejű felügyeleti auditot az ügyfél nem teszi lehetővé .Információs kötelezettség megszegése esetén – amennyiben a kommunikáció határozott befolyással van az irányítási rendszer működésére.A tanúsítvány vagy a tanúsítási jel nem megfelelő alkalmazása esetében.A tanúsító testülettel szemben fennálló kötelezettség nemteljesítése esetén.A teljesség igénye nélkül felsoroljuk a legfontosabb okokat, ami a tanúsítvány visszavonását eredményezi:Ha a felfüggesztés oka a kijelölt időn belül nem került megszüntetésre.Ha a tanúsított szervezet használta a tanúsítványt vagy utalt rá a tanúsítvány felfüggesztés időtartama alatt.A tanúsítandó cég vagyona csődeljárás alá kerül.A tanúsított szervezet kérésére.
    • Információbiztonsági Irányítási Rendszer vonatkozásában: Mennyire kell részletesnek lennie a kockázatelemzésnek? Hány kockázatot kell minimálisan azonosítani egy IBIR rendszerben?
      A szabvány nem követel meg konkrétumot a felsorolt kockázatok számosságára. Azt viszont kötelezővé teszi, hogy a kockázatelemzés kimenetének kell vezérelnie az IBIR rendszert (pl. 1.2. fejezet, Alkalmazás és még számos egyéb helyen). Ezért ha az auditor tud olyan kockázatot említeni, amit a felelősök is jogosnak éreznek, ugyanakkor hiányzik a kockázatelemzésből, akkor az eltérést eredményezhet. Ezért a kockázatelemzésnek \"kellően\" részletesnek kell lennie.
    • Mikor kell elvégezni a felügyeleti és megújító auditokat?
      A felügyeleti és a megújító auditok időpontjának a meghatározásánál a tanúsító audit időpontját kell figyelembe venni. Ez azt jelenti, hogy az az időpont az irányadó, amikor a helyszíni auditot a cégnél gyakorlatban elvégeztük és nem a tanúsítvány érvényességének az időpontja. A felügyeleti auditokat tágabb értelemben abban a hónapban kell elvégezni, amikor a tanúsító audit volt. A megújító auditokat célszerű a tanúsító audit időpontjában vagy azt egy-két héttel megelőzően elvégezni, hogy a tanúsítvány érvényességéig kiállítható legyen az új tanúsítvány.
    • Mikor csinálunk előauditot és mi ennek a célja?
      A tanúsító audit előkészítése során a tanúsítás előtt álló szervezet arról kíván meggyőződni, hogy a cég bevezette-e minőségirányítási rendszert és teljesítette-e annak alapvető követelményeit, akkor megbízhatja a tanúsító szervezetet az előaudit megtartásával.Az előaudit során az auditor összehasonlítja a MIR gyakorlati működését és a rendszer dokumentációját az ISO 9001-es szabvány követelményeivel, majd auditjelentésében részletes értékelést ad a vezetőség számára a szabványnak való megfelelés mértékéről.Az előaudit a tanúsító audithoz hasonló terjedelmű, mélységű és szigorúságú vizsgálat, azonban a szervezetre nézve semmilyen hátrányos következménnyel nem jár. Előnye, hogy feltárja azokat az eltéréseket, amelyek megléte a tanúsítás sikerét veszélyeztetheti és amelyek kijavítása a későbbi tanúsítás eredményességét nagymértékben növeli.
    • Információbiztonsági Irányítási Rendszer vonatkozásában: Mi a jó hozzáférés kezelési szabályzat ismérve?
      Bármilyen hozzáférés kezelési szabályzat elfogadható, ha a szabályzatban leírt módszerrel kapcsolatos kockázatok említve vannak a kockázatelemzésben, és azokat megfelelően kezelik. Így szélsőséges esetben akár a \"mindenki mindenhez hozzáfér\" típusú szabályzat is elfogadható lehet, bár a kockázatelemzést (és az ahhoz kapcsolódó kockázatkezelési tervet) ez (érthető módon) óriásira duzzasztja.Ugyanakkor a legjobb technikák alkalmazásakor is maradnak kockázatok -- ne felejtsük el említeni őket a kockázatelemzésben.
    • Mit kell tenni akkor, ha a céges adatokban változás van, milyen esetben lehet új tanúsítványt kiállítani és milyen esetben kell újra tanúsítani a céget?
      Ha a céges adatokban valamilyen változás van, értesíteni kell a tanúsító szervezetet, hogy a módosítást el lehessen végezni.Példák a módosításra:Vannak esetek, amikor csak egyszerűen a tanúsítvány módosítása szükséges. Ilyenek például a cég nevének és címének a változása. Általában elmondható, ha csak adminisztratív adatok változtak, és a cég adószáma nem változott, akkor általában kiállítható egy új tanúsítvány.Abban az esetben viszont, ha a cég tevékenysége megváltozik vagy kiegészül újabb tevékenységgel, és kérik erre a tevékenységre is a tanúsítvány kiállítását, akkor ez csak újabb helyszíni audit lefolytatása után lehetséges.

    A képzés díja:*

    Kedvezményes ár:160 000 Ft (partner kedvezménnyel, tanúsítási partnereink számára)

    Normál ár:185 000 Ft (amennyiben nem az Apave (korábban Vincotte) tanúsítja)

    A képzés helyszíne és időpontja:

    Város Cím Időpont és ütemezés
    1
    Kihelyezett
    Megrendelő telephelyén

    További képzés helyszínek és időpontok:

    • 2
      Város
      Budapest
      Cím
      1143 Budapest, Semsey Andor utca 25. fszt/1. (Apave irodaház)
      Időpont és ütemezés
      Megrendelő igénye szerint
    Város Cím Időpont és ütemezés
    2
    Budapest
    1143 Budapest, Semsey Andor utca 25. fszt/1. (Apave irodaház)
    2019. június 24. (hétfő) , 5 nap

    * A tréning és/vagy a vizsga díja 1 főre értendő. és a feltüntetett összeg az ÁFA-t nem tartalmazza.

    Kapcsolattartók:

    • PÁNY Gabriella

      tréning menedzser

      autóipari képzések, minőségügy

      mobil: +36 70 945 6627

      telefon: +36 1 413 1293

    • PÓR Valéria

      akadémia igazgatóhelyettes

      Lean, készségfejlesztés, e-learning, Six Sigma

      mobil: +36 70 443 2014

      telefon: +36 1 413 1293