Figyelem! Engedélye­zett kép­zé­si prog­ram­jaink, sze­mé­lye­sen meg­te­kint­he­tőek iro­dánk­ban ügy­fél­szol­gá­la­ti idő­ben (hét­főtől–péntekig 8:00–16:30-ig). Ké­rem, ke­res­se az ille­té­kes kép­zési kol­lé­gát, szak­mai ve­ze­tőt vagy az Aka­démia igaz­gatóját!

In­téz­mé­nyünk nyil­ván­tar­tás­ba vé­te­li szá­ma: E-000663/2014

Munkabiztonság (OHSAS 18001/MEBIR/VCA), munkavédelem

ISO 45001 Vezető auditor képzés

A képzés célja:

Vezető auditorok képzése a munkahelyi egészségvédelem és biztonság irányítási rendszer (MEBIR) auditálásának lefolytatásához az ISO 45001:2018 szabvány követelményei szerint.

Tematika: A munkavédelem kialakulása és fejlődése Magyarországon.

A munkavédelmi jogszabályrendszer felépítése, a MEBIR alkalmazása szempontjából fontos jogszabályok áttekintése

  • A munkavédelmi törvény alapelvei
  • A munkáltató munkavédelmi kötelezettségeinek teljesítése a MEBIR alkalmazásával
  • A munkavállaló szerepe a MEB irányítási rendszerben
  • A munkahelyek minimális munkavédelmi követelményei
  • A munkaeszközök minimális munkavédelmi követelményei

A MEBIR szempontjából fontosabb munkavédelmi eljárások

  • A munkabalesetek kivizsgálása
  • Az egyéni védőeszközökkel kapcsolatos munkáltatói kötelezettségek teljesítése
  • A gépek munkavédelmi megfelelőségének biztosítása
  • A karbantartási tevékenység
  • A kockázatértékelés

Az ISO 45001:2018 szabvány – Munkahelyi egészségvédelem és biztonság irányítási rendszere (MEBIR)

  • A szabványok eredete
  • A MEBIR fogalma, szükségessége, kapcsolódásai
  • Az ISO 45001:2018-as szabvány felépítése
  • A MEBIR követelményei
    • A szervezet környezete
    • Vezetői szerepvállalás és munkavállalói részvétel
    • Politika
    • Tervezés
      • A kockázatokkal és lehetőségekkel kapcsolatos tevékenységek
      • MEB célok és az elérésük megtervezése
    • Támogatás
    • Működés
      • Működéstervezés és –felügyelet
      • Vészhelyzeti felkészültség és reagálás
    • Teljesítményértékelés
      • Figyelemmel kísérés, mérés, elemzés és teljesítményértékelés
      • Belső auditprogram
      • Vezetőségi átvizsgálás
    • Fejlesztés
      • Általános előírások
      • Esemény, nemmegfelelőség és helyesbítő tevékenység
      • Folyamatos fejlesztés
    • A Melléklet (tájékoztató)
  • Általános munkavédelmi követelmények
  • Általános tűzvédelmi követelmények
  • Kémiai biztonság speciális követelményi
  • Az audit alapelvei, az audit menete
  • Milyen a jó auditor?

A kockázatértékelés a MEBIR és a Munkavédelmi törvény figyelembe vételével

  • Veszélyek azonosítása
  • Veszélyeztetettek azonosítása
  • A kockázatot súlyosbító tényezők
  • A kockázatok minőségi és mennyiségi értékelése
  • A szükséges megelőző intézkedések meghatározása

Auditálási technikák

  • Auditori ismeretek az ISO 19011:2002 szabvány alapján
  • Auditálási alapelvek
  • Auditprogramok menedzselése
  • Az auditprogram célja, terjedelme
  • Az auditprogram bevezetése
  • Az auditprogram feljegyzései
  • Az auditprogram nyomonkövetése, áttekintése
  • Team munka az auditprogram menedzselésével összefüggésben
  • Audit tevékenység
  • A helyszíni auditot megelőző feladatok
  • Dokumentumok átvizsgálása
  • Felkészülés a helyszíni auditra
  • Audit kérdéslisták készítése
  • Team munka a kérdéslisták készítésére (minőség-, környezetirányítási, és munkabiztonsági kérdéslisták), harmonizálására
  • Audit tapasztalatok minősítési módszerei
  • Audit riportok, készítése, jóváhagyása, elosztása
  • Az audit lezárása
  • Az audit nyomonkövetése
  • Team munka az audittevékenységre vonatkozóan
  • Auditorok kompetenciája és értékelése
  • Az auditorok személyes jellemzőinek követelményei
  • Tudás, és képzettség követelmények
  • Tanulmányok, munka tapasztalat, auditori tréning, auditor gyakorlat elvárás
  • A kompetenciák fenntartása, fejlesztése
  • Auditorok értékelése
  • Team munka az auditorok kompetenciájára, értékelésére
Kinek ajánljuk:

Vezető auditor jelölteknek.

A képzésben való részvétel feltételei:

Legalább középfokú iskolai végzettség, 3 év szakmai gyakorlat.

Módszer:

Gyakorlatorientált, intenzív képzési tevékenység, előadások, esettanulmányok és azok feldolgozása, csoportmunka, csoportonkénti prezentáció, írásos tananyag valamint egyéni felkészülés.

Vizsga és tanúsítvány:

A képzés vizsgával zárul, amelyről a résztvevők 70%-os eredmény felett az Apave Magyarország Kft. által kiadott kétnyelvű tanúsítványt kapnak, 70%-os eredmény alatt részvételi igazolást állítunk ki részükre.

Az tanúsítvány megszerzésének feltétele a képzés 70%-án való részvétel is.

Az eredménytelenül vizsgázóknak díjmentes lehetőséget biztosítunk a sikertelen vizsga pótlására.

Vélemények a képzésről:

    Kérdések és válaszok:

    Tanúsítás

    • Milyen esetben vonható vissza a tanúsítvány?
      Minden kiadott tanúsítvány visszavonható. A tanúsítvány visszavonását megelőzheti a tanúsítvány felfüggesztése.A teljesség igénye nélkül felsorolunk néhány okot, ami a tanúsítvány felfüggesztését eredményezi:Ha a felügyeleti audit ezt eredményezi.Ha a súlyos nemmegfelelőségek nem kerülnek kijavításra a meghatározott időn belül.Ha a felügyeleti auditot az ügyfél nem teszi lehetővé a szerződésnek megfelelően.Ha a rövid határidejű felügyeleti auditot az ügyfél nem teszi lehetővé .Információs kötelezettség megszegése esetén – amennyiben a kommunikáció határozott befolyással van az irányítási rendszer működésére.A tanúsítvány vagy a tanúsítási jel nem megfelelő alkalmazása esetében.A tanúsító testülettel szemben fennálló kötelezettség nemteljesítése esetén.A teljesség igénye nélkül felsoroljuk a legfontosabb okokat, ami a tanúsítvány visszavonását eredményezi:Ha a felfüggesztés oka a kijelölt időn belül nem került megszüntetésre.Ha a tanúsított szervezet használta a tanúsítványt vagy utalt rá a tanúsítvány felfüggesztés időtartama alatt.A tanúsítandó cég vagyona csődeljárás alá kerül.A tanúsított szervezet kérésére.
    • Információbiztonsági Irányítási Rendszer vonatkozásában: Mennyire kell részletesnek lennie a kockázatelemzésnek? Hány kockázatot kell minimálisan azonosítani egy IBIR rendszerben?
      A szabvány nem követel meg konkrétumot a felsorolt kockázatok számosságára. Azt viszont kötelezővé teszi, hogy a kockázatelemzés kimenetének kell vezérelnie az IBIR rendszert (pl. 1.2. fejezet, Alkalmazás és még számos egyéb helyen). Ezért ha az auditor tud olyan kockázatot említeni, amit a felelősök is jogosnak éreznek, ugyanakkor hiányzik a kockázatelemzésből, akkor az eltérést eredményezhet. Ezért a kockázatelemzésnek \"kellően\" részletesnek kell lennie.
    • Mikor kell elvégezni a felügyeleti és megújító auditokat?
      A felügyeleti és a megújító auditok időpontjának a meghatározásánál a tanúsító audit időpontját kell figyelembe venni. Ez azt jelenti, hogy az az időpont az irányadó, amikor a helyszíni auditot a cégnél gyakorlatban elvégeztük és nem a tanúsítvány érvényességének az időpontja. A felügyeleti auditokat tágabb értelemben abban a hónapban kell elvégezni, amikor a tanúsító audit volt. A megújító auditokat célszerű a tanúsító audit időpontjában vagy azt egy-két héttel megelőzően elvégezni, hogy a tanúsítvány érvényességéig kiállítható legyen az új tanúsítvány.
    • Mikor csinálunk előauditot és mi ennek a célja?
      A tanúsító audit előkészítése során a tanúsítás előtt álló szervezet arról kíván meggyőződni, hogy a cég bevezette-e minőségirányítási rendszert és teljesítette-e annak alapvető követelményeit, akkor megbízhatja a tanúsító szervezetet az előaudit megtartásával.Az előaudit során az auditor összehasonlítja a MIR gyakorlati működését és a rendszer dokumentációját az ISO 9001-es szabvány követelményeivel, majd auditjelentésében részletes értékelést ad a vezetőség számára a szabványnak való megfelelés mértékéről.Az előaudit a tanúsító audithoz hasonló terjedelmű, mélységű és szigorúságú vizsgálat, azonban a szervezetre nézve semmilyen hátrányos következménnyel nem jár. Előnye, hogy feltárja azokat az eltéréseket, amelyek megléte a tanúsítás sikerét veszélyeztetheti és amelyek kijavítása a későbbi tanúsítás eredményességét nagymértékben növeli.
    • Információbiztonsági Irányítási Rendszer vonatkozásában: Mi a jó hozzáférés kezelési szabályzat ismérve?
      Bármilyen hozzáférés kezelési szabályzat elfogadható, ha a szabályzatban leírt módszerrel kapcsolatos kockázatok említve vannak a kockázatelemzésben, és azokat megfelelően kezelik. Így szélsőséges esetben akár a „mindenki mindenhez hozzáfér” típusú szabályzat is elfogadható lehet, bár a kockázatelemzést (és az ahhoz kapcsolódó kockázatkezelési tervet) ez (érthető módon) óriásira duzzasztja.Ugyanakkor a legjobb technikák alkalmazásakor is maradnak kockázatok – ne felejtsük el említeni őket a kockázatelemzésben.
    • Mit kell tenni akkor, ha a céges adatokban változás van, milyen esetben lehet új tanúsítványt kiállítani és milyen esetben kell újra tanúsítani a céget?
      Ha a céges adatokban valamilyen változás van, értesíteni kell a tanúsító szervezetet, hogy a módosítást el lehessen végezni.Példák a módosításra:Vannak esetek, amikor csak egyszerűen a tanúsítvány módosítása szükséges. Ilyenek például a cég nevének és címének a változása. Általában elmondható, ha csak adminisztratív adatok változtak, és a cég adószáma nem változott, akkor általában kiállítható egy új tanúsítvány.Abban az esetben viszont, ha a cég tevékenysége megváltozik vagy kiegészül újabb tevékenységgel, és kérik erre a tevékenységre is a tanúsítvány kiállítását, akkor ez csak újabb helyszíni audit lefolytatása után lehetséges.

    A képzés díja:*

    Kedvezményes ár:160 000 Ft (partner kedvezménnyel, tanúsítási partnereink számára)

    Normál ár:185 000 Ft (amennyiben nem az Apave (korábban Vincotte) tanúsítja)

    A képzés helyszíne és időpontja:

    Helyszín Cím Időpont és ütemezés
    1
    Kihelyezett
    Megrendelő telephelyén

    * A tréning és/vagy a vizsga díja 1 főre értendő. és a feltüntetett összeg az ÁFA-t nem tartalmazza.

    Fontos változás!

    Online kurzusainkat, élő közvetítéssel tartjuk meg.

    Az oktatásokat a Google Hang­outs Meet szolgáltatás segítségével tesszük elérhetővé. A szolgáltatás használata ingyenes, és lehetővé teszi, hogy minden résztvevő azonos időben csatlakozzon az oktató által elindított élő közvetítéshez. Lehetőséget biztosít arra, hogy halljuk és lássuk egymást, valamint az oktató prezentációját is követhetjük (a képernyőmegosztás funkció segítségével).

    Ahhoz, hogy elérje képzésünket, szélessávú internethozzáféréssel, valamint egy hangszóróval és mikrofonnal ellátott eszközzel (számítógéppel, tablettel vagy okostelefonnal) kell rendelkeznie. Bizonyos képzések esetén, azok részletes leírásánál, az esetlegesen szükséges további feltételekről is tájékozódhatnak.

    Kollégáink elküldik Önnek a jelentkezéskor megadott e-mail címre az online képzés eléréséhez szükséges linket, mely segítségével egy kattintással tud csatlakozni a csoporthoz az Ön által kiválasztott képzési időpontban.

    A képzést szervező kollégáink folyamatosan rendelkezésre állnak, így ha bármilyen akadályba ütközik, készséggel segítenek.

    Kihelyezett képzéseink:

    A kihelyezett képzéseink cégre szabott, kontakt illetve online módon valósulnak meg.

    Letölthető anyagok

    Kapcsolattartók:

    • PÁNY Gabriella

      tréning menedzser

      autóipari képzések, minőségügy

      mobil: +36 70 945 6627

      telefon: +36 1 413 1293

    • PÓR Valéria

      akadémia igazgatóhelyettes

      Lean, készségfejlesztés, e-learning, Six Sigma

      mobil: +36 70 443 2014

      telefon: +36 1 413 1293