Figyelem! Engedélye­zett kép­zé­si prog­ram­jaink, sze­mé­lye­sen meg­te­kint­he­tőek iro­dánk­ban ügy­fél­szol­gá­la­ti idő­ben (hét­főtől–péntekig 8:00–16:30-ig). Ké­rem, ke­res­se az ille­té­kes kép­zési kol­lé­gát, szak­mai ve­ze­tőt vagy az Aka­démia igaz­gatóját!

In­téz­mé­nyünk nyil­ván­tar­tás­ba vé­te­li szá­ma: E-000663/2014

Integrált irányítási rendszerek

Integrált ISO 9001 – ISO 14001 – ISO 45001 Vezető auditor képzés

A képzés célja:

Vezető auditorok képzése az ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018 -as irányítási rendszerek auditálásának lefolytatásához.

Tematika:

Tematika ISO 9001:2015 vezető auditor képzéshez (3 nap)

Az irányítási (minőségirányítási, környezetközpontú irányítási, munkahelyi egészségvédelem és biztonsági) rendszerek jelentősége, összehasonlítása, a hasonlóságok, és eltérések előzetes megbeszélése.• A kockázat elemzés jelentősége az irányítási rendszere tervezésében, javításában, illetve fejlesztésében.• Team munka keretében egy kiválasztott folyamat minőségügyi kockázatainak elemzése.

  • A folyamatszemléletű megközelítés lényege, alkalmazása a gyakorlatban.
  • Team munka egy terület folyamatorientált megközelítésére.

A szervezet és környezete

  • A szervezet és környezetének megértése
  • Az érdekelt felek szükségleteinek és elvárásainak megértése
  • A minőségirányítási rendszer alkalmazási területének meghatározása
  • A minőségirányítási rendszer és folyamatai
  • Team munka egy folyamat bemutatása a teknős módszerrel

A vezetői szerepvállalás

  • Vezetői szerepvállalás és elkötelezettség
  • Politika
  • Szervezeti szerepek, felelősségek és hatáskörök
  • Team munka szervezet specifikus minőségpolitika alkotására

Tervezés

  • A kockázatokkal és lehetőségekkel kapcsolatos tevékenységek
  • Minőségcélok és az elérésük megtervezése
  • A változtatások tervezése
  • Team munka a politika, a kockázat elemzés és a célok összekapcsolására
  • Felelősségek és hatáskörök a szervezetben

Támogatás

  • Erőforrások (Munkatársak, Infrastruktúra, A folyamatok működési környezete, Megfigyeléshez és méréshez szükséges erőforrások, Szervezeti ismeretek)
  • Felkészültség (Kompetencia)
  • Tudatosság
  • Kommunikáció
  • Dokumentált információ
  • Team munka az erőforrás menedzsmenttel kapcsolatos jellemző hibák megítélésére

A működés

  • Működéstervezés és -felügyelet
  • A termékekre és szolgáltatásokra vonatkozó követelmények
  • A vevővel kapcsolatos folyamatok
  • A termékre vonatkozó követelmények meghatározása, átvizsgálása
  • Kapcsolattartás a vevővel
  • Team munka a termék és folyamat tervezéssel, ajánlatkészítéssel, szerződéskötéssel, kommunikációval kapcsolatos jellemző hibák megítélésére
  • A termékekre és szolgáltatásokra tervezése és fejlesztése, bemenő és kimenő adatai, átvizsgálások, igazolások, érvényesítések, változtatások kezelése
  • A külső forrásból biztosított folyamatok, termékek és szolgáltatások felügyelete
  • A felügyelet típusa és mértéke
  • Információk a külső szolgáltatók részére
  • A termék előállítása és szolgáltatás nyújtása
  • A termék-előállítás és a szolgáltatásnyújtás szabályozása
  • Azonosítás és nyomonkövethetőség
  • A vevők vagy a külső szolgáltatók tulajdona
  • Megóvás
  • Kiszállítás utáni tevékenységek
  • Változáskezelés
  • A termékek és szolgáltatások kibocsátása
  • A nem megfelelő kimenetek felügyelete
  • Team munka a beszerzéssel, termék előállítás, vagy szolgáltatás szabályozásával, validálásával, azonosítás, és nyomonkövetéssel, vevői tulajdon kezeléssel, termékállag megőrzéssel kapcsolatos jellemző hibák megítélésére

Teljesítményértékelés

  • Figyelemmel kísérés, mérés, elemzés és értékelés
  • Vevőelégedettség (jelentősége, módszerei)
  • Elemzés és értékelés
  • Belső audit (jelentősége, módszerei)
  • Vezetőségi átvizsgálás (bemenetei, kimenetei)
  • Team munka a vevőelégedettség méréssel, belsőaudittal, termék és folyamat figyelemmel kiséréssel, és méréssel, nem megfelelő termék kezeléssel, folyamatos fejlesztéssel és javítással, helyesbítéssel és megelőzéssel kapcsolatos jellemző hibák megítélésére

Fejlesztés

  • Általános előírások
  • Nemmegfelelőség és helyesbítő tevékenység
  • Folyamatos fejlesztés
  • Team munka az eddig tárgyalt területek jellemző hibáinak megítélésére

Tematika ISO 14001:2015 vezető auditor képzéshez (3 nap)

  • Környezetvédelemvagy környezetgazdálkodás? Globális környezeti kérdések rövid összefoglalása
  • ISO 14001:2015 szabvány rövid áttekintése: szabványelemek az audit szempontjából (új 10 pontos szabványfelépítés, PDCA elv alkalmazása
  • Környezeti tényezők, hatások értékelésének módszere
  • Környezetvédelmi jogszabályok követelményeinek áttekintése, gyakorlati példák segítségével.- Hulladékgazdálkodás- Levegőtisztaság-védelem- Vízgazdálkodás- Veszélyes anyagok kezelése
  • KIR dokumentáció vizsgálata: mit milyen sorrendben
  • Audit a „terepen”: mit keressünk, kit kérdezzünk – mire jogosít az auditori státus?
  • Jogszabályi megfelelés és annak vizsgálata az audit keretei között: mit kell és mit szabad vizsgálni?
  • Team munka:
  • Nem-megfelelőségek értékelése gyakorlati példákon keresztül
Audit kérdéslista készítése az ISO 14001:2015 szabvány követelményei alapján

Tematika az ISO 45001:2018 vezető auditor képzéshez (3 nap)

  • A munkavédelem kialakulása és fejlődése Magyarországon.

    A munkavédelmi jogszabályrendszer felépítése, a MEBIR alkalmazása szempontjából fontos jogszabályok áttekintése

    • A munkavédelmi törvény alapelvei
    • A munkáltató munkavédelmi kötelezettségeinek teljesítése a MEBIR alkalmazásával
    • A munkavállaló szerepe a MEB irányítási rendszerben
    • A munkahelyek minimális munkavédelmi követelményei
    • A munkaeszközök minimális munkavédelmi követelményei

    A MEBIR szempontjából fontosabb munkavédelmi eljárások

    • A munkabalesetek kivizsgálása
    • Az egyéni védőeszközökkel kapcsolatos munkáltatói kötelezettségek teljesítése
    • A gépek munkavédelmi megfelelőségének biztosítása
    • A karbantartási tevékenység
    • A kockázatértékelés

    Az ISO 45001:2018 szabvány – Munkahelyi egészségvédelem és biztonság irányítási rendszere (MEBIR)

    • A szabványok eredete
    • A MEBIR fogalma, szükségessége, kapcsolódásai
    • Az ISO 45001:2018-as szabvány felépítése
    • A MEBIR követelményei
      • A szervezet környezete
      • Vezetői szerepvállalás és munkavállalói részvétel
      • Politika
      • Tervezés
        • A kockázatokkal és lehetőségekkel kapcsolatos tevékenységek
        • MEB célok és az elérésük megtervezése
      • Támogatás
      • Működés
        • Működéstervezés és –felügyelet
        • Vészhelyzeti felkészültség és reagálás
      • Teljesítményértékelés
        • Figyelemmel kísérés, mérés, elemzés és teljesítményértékelés
        • Belső auditprogram
        • Vezetőségi átvizsgálás
      • Fejlesztés
        • Általános előírások
        • Esemény, nemmegfelelőség és helyesbítő tevékenység
        • Folyamatos fejlesztés
      • A Melléklet (tájékoztató)
    • Általános munkavédelmi követelmények
    • Általános tűzvédelmi követelmények
    • Kémiai biztonság speciális követelményi
    • Az audit alapelvei, az audit menete
    • Milyen a jó auditor?

    A kockázatértékelés a MEBIR és a Munkavédelmi törvény figyelembe vételével

    • Veszélyek azonosítása
    • Veszélyeztetettek azonosítása
    • A kockázatot súlyosbító tényezők
    • A kockázatok minőségi és mennyiségi értékelése
    • A szükséges megelőző intézkedések meghatározása

Auditálási technikák (2 nap)

  • Auditori ismeretek az ISO 19011:2018 szabvány alapján
  • Auditálási alapelvek, kiegészítve a kockázat alapú megközelítéssel
  • Auditprogramok menedzselése, kockázatai
  • Az auditprogram célja, terjedelme
  • Az auditprogram bevezetése
  • Az auditprogram feljegyzései
  • Az auditprogram nyomonkövetése, áttekintése
  • Team munka az auditprogram menedzselésével összefüggésben
  • Audit tevékenység
  • A helyszíni auditot megelőző feladatok
  • Dokumentumok átvizsgálása
  • Felkészülés a helyszíni auditra
  • Audit kérdéslisták készítése
  • Team munka a kérdéslisták készítésére (minőség-, környezetirányítási, és munkabiztonsági kérdéslisták), harmonizálására
  • Audit tapasztalatok minősítési módszerei
  • Audit riportok, készítése, jóváhagyása, elosztása
  • Az audit lezárása
  • Az audit nyomonkövetése
  • Team munka az audittevékenységre vonatkozóan
  • Auditorok kompetenciája és értékelése
  • Az auditorok személyes jellemzőinek követelményei
  • Tudás, és képzettség követelmények
  • Tanulmányok, munka tapasztalat, auditori tréning, auditor gyakorlat elvárás
  • A kompetenciák fenntartása, fejlesztése
  • Auditorok értékelése
  • Team munka az auditorok kompetenciájára, értékelésére
Kinek ajánljuk:

Vezető auditor jelölteknek.

A képzésben való részvétel feltételei: Legalább középfokú végzettség; 3 év szakmai gyakorlat.

Módszer:

Gyakorlatorientált, intenzív képzési tevékenység, előadások, esettanulmányok és azok feldolgozása, csoportmunka, csoportonkénti prezentáció, írásos tananyag valamint egyéni felkészülés.

Vizsga és tanúsítvány:

A képzés vizsgával zárul, amelyről a résztvevők 70%-os eredmény felett az Apave Magyarország Kft. által kiadott kétnyelvű tanúsítványt kapnak, 70%-os eredmény alatt részvételi igazolást állítunk ki részükre.

Az tanúsítvány megszerzésének feltétele a képzés 70%-án való részvétel is.

Az eredménytelenül vizsgázóknak díjmentes lehetőséget biztosítunk a sikertelen vizsga pótlására.

Vélemények a képzésről:

    Kérdések és válaszok:

    Tanúsítás

    • Milyen esetben vonható vissza a tanúsítvány?
      Minden kiadott tanúsítvány visszavonható. A tanúsítvány visszavonását megelőzheti a tanúsítvány felfüggesztése.A teljesség igénye nélkül felsorolunk néhány okot, ami a tanúsítvány felfüggesztését eredményezi:Ha a felügyeleti audit ezt eredményezi.Ha a súlyos nemmegfelelőségek nem kerülnek kijavításra a meghatározott időn belül.Ha a felügyeleti auditot az ügyfél nem teszi lehetővé a szerződésnek megfelelően.Ha a rövid határidejű felügyeleti auditot az ügyfél nem teszi lehetővé .Információs kötelezettség megszegése esetén – amennyiben a kommunikáció határozott befolyással van az irányítási rendszer működésére.A tanúsítvány vagy a tanúsítási jel nem megfelelő alkalmazása esetében.A tanúsító testülettel szemben fennálló kötelezettség nemteljesítése esetén.A teljesség igénye nélkül felsoroljuk a legfontosabb okokat, ami a tanúsítvány visszavonását eredményezi:Ha a felfüggesztés oka a kijelölt időn belül nem került megszüntetésre.Ha a tanúsított szervezet használta a tanúsítványt vagy utalt rá a tanúsítvány felfüggesztés időtartama alatt.A tanúsítandó cég vagyona csődeljárás alá kerül.A tanúsított szervezet kérésére.
    • Mikor kell elvégezni a felügyeleti és megújító auditokat?
      A felügyeleti és a megújító auditok időpontjának a meghatározásánál a tanúsító audit időpontját kell figyelembe venni. Ez azt jelenti, hogy az az időpont az irányadó, amikor a helyszíni auditot a cégnél gyakorlatban elvégeztük és nem a tanúsítvány érvényességének az időpontja. A felügyeleti auditokat tágabb értelemben abban a hónapban kell elvégezni, amikor a tanúsító audit volt. A megújító auditokat célszerű a tanúsító audit időpontjában vagy azt egy-két héttel megelőzően elvégezni, hogy a tanúsítvány érvényességéig kiállítható legyen az új tanúsítvány.
    • Mikor csinálunk előauditot és mi ennek a célja?
      A tanúsító audit előkészítése során a tanúsítás előtt álló szervezet arról kíván meggyőződni, hogy a cég bevezette-e minőségirányítási rendszert és teljesítette-e annak alapvető követelményeit, akkor megbízhatja a tanúsító szervezetet az előaudit megtartásával.Az előaudit során az auditor összehasonlítja a MIR gyakorlati működését és a rendszer dokumentációját az ISO 9001-es szabvány követelményeivel, majd auditjelentésében részletes értékelést ad a vezetőség számára a szabványnak való megfelelés mértékéről.Az előaudit a tanúsító audithoz hasonló terjedelmű, mélységű és szigorúságú vizsgálat, azonban a szervezetre nézve semmilyen hátrányos következménnyel nem jár. Előnye, hogy feltárja azokat az eltéréseket, amelyek megléte a tanúsítás sikerét veszélyeztetheti és amelyek kijavítása a későbbi tanúsítás eredményességét nagymértékben növeli.
    • Mit kell tenni akkor, ha a céges adatokban változás van, milyen esetben lehet új tanúsítványt kiállítani és milyen esetben kell újra tanúsítani a céget?
      Ha a céges adatokban valamilyen változás van, értesíteni kell a tanúsító szervezetet, hogy a módosítást el lehessen végezni.Példák a módosításra:Vannak esetek, amikor csak egyszerűen a tanúsítvány módosítása szükséges. Ilyenek például a cég nevének és címének a változása. Általában elmondható, ha csak adminisztratív adatok változtak, és a cég adószáma nem változott, akkor általában kiállítható egy új tanúsítvány.Abban az esetben viszont, ha a cég tevékenysége megváltozik vagy kiegészül újabb tevékenységgel, és kérik erre a tevékenységre is a tanúsítvány kiállítását, akkor ez csak újabb helyszíni audit lefolytatása után lehetséges.

    A képzés díja:*

    Kedvezményes ár:341 000 Ft (partner kedvezménnyel, tanúsítási partnereink számára)

    Normál ár:396 000 Ft (amennyiben nem az Apave (korábban Vincotte) tanúsítja)

    A képzés helyszíne és időpontja:

    Helyszín Cím Időpont és ütemezés
    1
    Kihelyezett
    Megrendelő telephelyén

    * A tréning és/vagy a vizsga díja 1 főre értendő. és a feltüntetett összeg az ÁFA-t nem tartalmazza.

    Fontos változás!

    Online kurzusainkat, élő közvetítéssel tartjuk meg.

    Az oktatásokat a Google Hang­outs Meet szolgáltatás segítségével tesszük elérhetővé. A szolgáltatás használata ingyenes, és lehetővé teszi, hogy minden résztvevő azonos időben csatlakozzon az oktató által elindított élő közvetítéshez. Lehetőséget biztosít arra, hogy halljuk és lássuk egymást, valamint az oktató prezentációját is követhetjük (a képernyőmegosztás funkció segítségével).

    Ahhoz, hogy elérje képzésünket, szélessávú internethozzáféréssel, valamint egy hangszóróval és mikrofonnal ellátott eszközzel (számítógéppel, tablettel vagy okostelefonnal) kell rendelkeznie. Bizonyos képzések esetén, azok részletes leírásánál, az esetlegesen szükséges további feltételekről is tájékozódhatnak.

    Kollégáink elküldik Önnek a jelentkezéskor megadott e-mail címre az online képzés eléréséhez szükséges linket, mely segítségével egy kattintással tud csatlakozni a csoporthoz az Ön által kiválasztott képzési időpontban.

    A képzést szervező kollégáink folyamatosan rendelkezésre állnak, így ha bármilyen akadályba ütközik, készséggel segítenek.

    Kihelyezett képzéseink:

    A kihelyezett képzéseink cégre szabott, kontakt illetve online módon valósulnak meg.

    Letölthető anyagok

    Kapcsolattartók:

    • PÁNY Gabriella

      tréning menedzser

      autóipari képzések, minőségügy

      mobil: +36 70 945 6627

      telefon: +36 1 413 1293

    • PÓR Valéria

      akadémia igazgatóhelyettes

      Lean, készségfejlesztés, e-learning, Six Sigma

      mobil: +36 70 443 2014

      telefon: +36 1 413 1293