Környezetvédelmi megbízott alkalmazása
Magyarországon két rendelet szabályozza a környezetvédelmi megbízott alkalmazásának feltételeit. A 93/1996. (VII. 4.) Korm. rendelet a környezetvédelmi megbízott alkalmazásának feltételéhez kötött környezethasználatokat határozza meg, míg a 11/1996. (VII. 4.) KTM rendelet a környezetvédelmi megbízott alkalmazási és képesítési feltételeiről rendelkezik. A környezetvédelmi megbízottal a környezethasználónak munkaszerződéses vagy szerződéses jogviszonyban kell állnia.
Míg korábban egy vállalkozáson belül általában egy más szakterületben dolgozó munkavállaló látta el a környezetvédelmi feladatokat a főmunkája mellett, addig ma már egyre elterjedtebb és elengedhetetlenebb, hogy a környezetvédelmi feladatok elvégzésére egy képzett és gyakorlott környezetvédelmi szakembert alkalmazzanak, vagy bízzanak meg.
Környezetvédelmi megbízotti szolgáltatásaink:
Az Apave Magyarország Kft. környezetvédelmi megbízottai, szakértői
- segítenek eligazodni a jogszabályi követelmények sokaságában;
- ügyfélre szabottan figyelemmel kísérik a jogszabályok változását;
- havonta tájékoztatják a megbízót a változások generálta feladatokról;
- felügyelik a vállatok környezetvédelmi tevékenységeit;
- elkészítik a szükséges környezetvédelmi dokumentumokat:
- nyilvántartási rendszert kialakítják;
- üzemeltetési szabályzatokat elkészítik;
- naprakész állapotban tartják a szükséges dokumentumokat;
- környezetvédelmi oktatásokat, képzéseket megtartják az alkalmazottak számára;
- elvégzik a hulladékminősítést, és az EWC kódok megállapítását;
- képviselik a megbízót a környezetvédelmi hatóságoknál;
- elkészítik a szükséges bevallásokat:
- KAR adatszolgáltatás;
- Légszennyezés mértéke (LM) éves jelentés;
- Környezetterhelési díj számítás;
- Hulladékos éves adatszolgáltatás (HIR);
- FAVI adatszolgáltatás;
- a külső környezetvédelmi szakértői tevékenységeket felügyelik, koordinálják.
További környezetvédelmi szolgáltatásaink:
Szükség esetén további környezetvédelmi feladatok ellátását is kedvezményes áron tudjuk vállalni:
- pontforrások emisszió mérését;
- környezetvédelmi engedélykérelem elkészítését:
- levegőtisztaság-védelmi engedélykérelem;
- vízjogi létesítési és üzemeltetési engedélykérelem;
- hulladékgazdálkodási engedélykérelem;
- környezetvédelmi termékdíj ügyintézését;
- ADR megbízotti feladatok ellátását.
Komplex szolgáltatásunk keretében akár a környezetvédelmi és a munkavédelmi megbízotti feladatokteljesítését együtt is tudjuk vállalni.
Kapcsolódó főbb jogszabályok:
- 93/1996. (VII. 4.) Korm. rendelet a környezetvédelmi megbízott alkalmazásának feltételéhez kötött környezethasználatok meghatározásáról.
- 11/1996. (VII. 4.) KTM rendelet a környezetvédelmi megbízott alkalmazási és képesítési feltételeiről.
Főbb referenciáink erről a területről:
- NISSHO Hungary Precíziós Kft.
- LEIER Hungária Kft.
- SUMMIT D&V Kft.
- WORLDMARK Hungary Kft.
Környezetvédelem
-
A veszélyes hulladék üzemi gyűjtő üzemeltetési szabályzatát beküldtük a Felügyelőségre jóváhagyásra. Eltelt több mint 30 nap, de nem kaptunk választ! Érdeklődhetünk telefonon?
Nem kell! A hatóság a korábbi gyakorlattal ellentétben – jogszabályban rögzített módon – csak akkor küld választ, ha a szabályzattal nincs minden rendben. Ha 22 napon belül észrevétel nem érkezik, a szabályzatot elfogadottnak kell tekinteni.
-
Kell-e levegőterhelési díjat fizetni abban az esetben, ha a gázkazán kémenye teljesítmény alapján nem bejelentés-ill. engedélyköteles?
Tisztelt Kolléga! Levegőterhelési díjat a vonatkozó törvény alapján csak az engedélyhez kötött környezethasználatokhoz kapcsolódó terhelések után kell fizetni. Ha a gázkazán a teljesítménye alapján nem bejelentés köteles, akkor terhelési díjat sem kell fizetni az emisszió után.
-
Kft-nk 2004. őszén bejelentette a környezetvédelmi felügyelőségnek, hogy gázkazánt és ahhoz kapcsolódó pontforrást üzemeltet. Az engedélyező határozatban nem szerepelt semmilyen kitétel arra vonatkozóan, hogy az meddig érvényes, ennek ellenére a hatóság eljárást indított ellenünk, mondván az engedélyünk lejárt. Van-e módunk fellebbezni?
A probléma ismert, amennyiben valóban kerültek ki a hatóságok kezéből olyan pontforrás üzemeltetést engedélyező határozatok még 2004-2005. évben is, amelyekben nem írták le, meddig érvényes az engedély. Ez ugyanakkor nem menti fel Önöket, mivel a vonatkozó 21/2001. (II.14.) Korm. Rendelet 9.§ (5) előírja: – Az engedély meghatározott időre adható ki. – Az engedélyben foglalt követelményeket és egyéb előírásokat legalább 5 évente felül kell vizsgálni. Ennek figyelembe vételével a hatóság eljárása jogszerű, mert mulasztásos jogsértés történt!
-
Van egy 90 kW teljesítményű gázégővel közvetlenül fűtött és kéménnyel ellátott szárító fülkénk vizes alkatrészek szárítására. Engedélyeztetnem kell-e a Környezetvédelmi Felügyelőségnél?
2011 január 15-étől a 306/210 (XII.23.) Kormányrendelet 35.§ értelmében a 140 kW alatti névleges bemenő teljesítményű tüzelőberendezések esetében nem a Környezetvédelmi hatóság, hanem a fővárosi és megyei kormányhivatal járási (fővárosi kerületi) hivatala gyakorolja az elsőfokú hatósági jogkört. Tehát nem kell engedélyeztetni a Környezetvédelmi Felügyelőségnél a 90 kW teljesítményű gázégőt, mint ahogy 2011 január 15. előtt sem kellett.
-
Nem sokára le fog
járni a pontforrásom kibocsátási engedélye. Mi a teendőm?
Az
első teendő, hogy még a lejárat előtt meg kell méretni a pontforrás kibocsátási
adatait és a mérés eredményeiből hatásterület lehatárolás számítást kell
végeztetni. Majd ezt követően a 306/210 (XII.23.) Kormányrendelet 5. melléklete
szerinti tartalommal be kell nyújtani a pontforrás engedély kérelmét.